BLEKINGE BÅTFÖRBUND

Ungdomsverksamhet i BBF

SJÖSPORTLÄGER.

Bilden är från ett tidigare sjösportläger i Blekinge skärgård.

Välkommen till Blekinge Båtförbunds sjösportsläger 2015!

På sjösportslägret kommer du att få lära dig att segla, köra motorbåt, slå knopar, HLR och annat som hör sjölivet till samtidigt som du kommer ha fruktansvärt roligt! Dagarna är fyllda med både praktiska och teoretiska aktiviteter och övningar, på land och till sjöss.

Lägret 2015 kommer att äga rum från söndagen den 19 juli till lördagen den 25 juli (dvs. v. 30) och är öppet för ungdomar mellan 11-15 år. Deltagaravgiften är 1800kr/deltagare, 900kr/miniledare. För att kunna anmäla sig till lägret måste man kunna simma 50 meter samt kunna sova hemifrån under en veckas tid.

Lägret har 3 olika grupper vilka är till för att alla ska lära sig så mycket som möjligt.

Grupp 1: Här lär man sig grunderna i segling och motorbåtskörning och hur man färdas säkert på havet.

Grupp 2: Här lär man sig mer om segling och motorbåtskörning men även mer om navigation, sjösäkerhet och nödsituationer till sjöss.

Grupp 3: Miniledare (Från det året man fyller 16). Utses av ungdomskommittén, ring för mer info eller intresseanmälan.

På lägret har de ungdomar som är fyllda 14 år möjlighet att ta Rorsmansmärket som visar att man har grundläggande kunskaper i navigation och att kunna manövrera en båt.

Anmäl dig nu! Anmälningsblankett 2015.

Anmälan skall skickas till BBF:s kansli eller via e-post (se nedan) senast den 30:e juni.

Blekinge Båtförbunds kansli                                                            blekinge.batforbund@telia.com
Parkvägen 11
372 60 BRÄKNE-HOBY

Kontakt:            BBF:s ungdomskommitté 0455-80390 (tfnsvar)
    Ledare, Ejnar Andersson 0707689680

Du kan även hitta oss på Facebook: BBF:s Sjösportsläger!

Missa inte tillfället att vara med! J

Bilder fr 2014 års läger. Klicka här>>

DENNA SIDA UPPDATERADES 2015-05-26