BLEKINGE BÅTFÖRBUND

Eskader

Allmän eskaderinformation.

Det har hittills varit kutym att eskadern gå från västra Blekinge mot de östra delarna av länet varannan gång och tvärtom. Deltagarna fyller på och troppar av efter eget tycke och smak, strandhugg med gemensamma aktiviteter och besök sker efter på förhand uppgjort program. Det finns naturligtvis utrymme för egna aktiviteter under resan.

2013 års Familjeeskader är avslutad.

Eskadern samlades i Saltösund vid KBS uppläggningsplats den 7 juli. Avgick dagen efter till Ungskär o vidare till Säljö udde, Tromtö Nabb, Karön, Guöviken för att sedan avslutas i Jernavik. Under resans gång har en femkamp genomförts, säkerhetsbesiktningar utförts, tavlor blivit gjorda (målade) som sedan auktionerades ut vid avslutningsgalan den 13 juli i Jernavik, där det både dansades, åt o dracks. Eskaderledningen har bestått av Gunnar Löfdahl, Bennet Borgkvist, Ingo Andersson samt Anita Brage som skall ha all heder för det arbete de utfört. Ett särskilt ungdomslag "Björnligan" har deltagit under allas stora förtjusning. Bilder ifrån 2013 års Familjeeskader kommer att läggas ut vartefter de kommer in. Aktuell länk:

BBF:s Eskader 2013 i Jernavik.

BBF:s Eskader 2011 på Kungsholmen.

Klicka på bilden för att få fram en förstoring i nytt fönster och spara ner den i full storlek.

Eskadern samlades i Hörvik, beläget i Blekinges västra skärgård, söndagen den 10 juli kl 18:00 och avseglade österut dagen efter. Avslutning sker  lördagen 16 juli. Då vi firar med en riktigt eskaderfest värd namnet. Med reservation för ev ändringar.                 Eskaderrutt 2011 >>     Eskaderprogram 2011 >>

BBF:s Eskader 2009 i Svanevik.

Bild på deltagarna i jubileumseskadern 2009 som samlats inför festligheterna. Klicka på bilden för att se bilden eller spara ner den i full storlek.

BBF:s Eskader 2007 vid Marinmuseét i Karlskrona.

Blekinge Båtförbund © 2011  • E-post: blekinge.batforbund@telia.com